Vi ruller ut en oppgradering av Origo cirka kl. 18:30. Det vil medføre litt nedetid og beklagelig turbulens.

Skriv under på oppropet mot barnevernsovergrep

AdopsjonsInstituttet
Vi anbefaler å lese på BARNAS RETT.no og forumet Redd Våre Barn E. Løkens FamilieVett du i tvil om saksbehandleren din, sjekk Svartelistene Link til sonen Barnevern

Her finner du “de folkevalgtes” e-post adresser og telefonnumre Hva driver politikerne med, Maktbasen

Forum: Åpent forum

Bli medlem på Facebook, cause- "Fjern overgriperen, ikke barnet!"

Om DU vil bli medlem i
“Fjern overgriperen, ikke barnet!”
så er det bare å trykke på denne lenken:

BLI MEDLEM!

I løpet av en god uke har vi fått 261 medlemmer, og enda er ikke turboen koblet inn…

En av medlemmene er Haakon Magnus. Om det er kronprinsen, eller en som gir seg ut for det, har jeg ikke klart å finne ut av. Slik er det på Facebook…

Det fine med de mildt sagt barnevernskritiske gruppene, “causene” og annet på Facebook, er at de når nye mennesker. Facebook er også kjent for å være tolerante med en del meninger som gjerne blir sensurerte i Norge.

Allerede har gruppene, “causene” og annet fått en del tusen medlemmer. I tillegg når man allerede flere ganger dette tallet, i “home-sidene” og “profil”.

Det er også mer enn to millioner norske profiler på facebook, og enda flere danske og svenske.

Om ikke lenge, så når vi sammen, store firesifrede tall på Facebook.

Mental helsetesting og medisinering på barn= sludder!

ADVARSEL

GFSR finner det nødvendig å ADVARE mot at noen- Lena Synnøve Olsen, Annette Olsen og Kristin Brataas har registrert en “organisasjon” som de kaller gfsr-norge, hvorfra de foregir seg å være det offisielle GFSR og at de kan bistå eller gi hjelp til noen som helst.
Det kan de IKKE!
Registreringen er også gjort bak GFSR`s rygg, for oss ukjent utfra hvilke intensjoner eller formål.

På grunn av disse personenes adferd, bl.a i denne sammenheng, føler vi at det må ADVARES på det sterkeste mot disse og deres aktiviteter og at de ikke forveksles med GFSR.no

Jeg begynte på et skriv om denne saken for lenge siden. Desverre ble det ikke tid til å fullføre. Nå har altså Mona Lygre informert om dette offentlig. Hun og det rettmessige GFSR bør få all medhold i dette.

Saken: Noen få personer har brutt GFSR sine regler ved å gjøre noe så tøvete som å registrere seg som et slags over-GFSR.

Dette er trist. Slikt skaper splittelse og strid. At noen kupper de andre sitt navn, og derved overtar de andre sitt ry og opparbeidede tillit hos barnevernsofrene, er selvsagt uhederlig.

De som står bak dette, har brutt reglene i GFSR. Dette vet de, men fortsetter å leke at de er GFSR. Det er ganske enkelt mot GFSRs regler å registrere seg slik i brønnøysundregistrene. Blant annet for at ingen skulle bli “konge på haugen” i GFSR. Mer “konge på haugen” kan man vel ikke bli enn når man kaller selv GFSR Norge, og derved later som om man er hovedorganisasjonen av GFSR – et slags nasjonalt over-GFSR.

De bryter også norsk lov. Det finnes flere rettsavgjørelser hvor forskjellige har tatt andres navn. Dette har retten stoppet. Også dette er de blitt gjort kjent med.

Det eneste man nå kan gjøre er å informere om at dette ikke er GFSR, og at de ikke følger GFSR sine regler.

GFSR finner man ved å bruke adressen gfsr.no. Så enkelt.

GFSR har flere hundre medlemmer. Denne gruppen har noen få. Folk som snylter på andre, gjennom å misbruke de andres navn, bør selvsagt ikke få flere medlemmer, som de kan bruke til å danne splittelse i miljøet som arbeider mot det såkalte barnevernet.

Kanskje burde de ties i hjel? Det er jo et utrolig tøv hele opplegget. Hva om noen forsøker kuppe Redd Barna ved å kalle seg Redd Barna Norden. De ville nok blitt jekket ned ganske fort. La oss glemme dette sprøytet fortest mulig og konsentrere oss om viktige ting.

A.Holta

Annette Olsen: For ingenting ble sånn som det jeg var interiert i å være med på. Kontigenten, for å ta en ting, 250 kr!?! De fleste bv offer er fattige etter år med sabotering fra bv sin side. Så det er virkelig ikke mange av de som har råd til 250,- pr snute. Så har vi jo det faktum at da jeg og Lena dro til Bergen for å hente bilen til Lena, så ble jeg med ene og alene for å prate med Mona om registreringen, for jeg ville at vi alle skulle være med på det. Så har vi alle løgnene og intrigene Lena har satt igang, det er umulig å forholde seg til sånt. Så har vi Lenas behadling av medlemmene. Om et medlem prøver å si imot henne, så reiser hun seg opp og brøler til vedkommende. Sånn oppførsel har skremt mange vekk. Og hun oppfører seg som gestapo, ordrer folk til å lystre henne om de vil ha hjelp.

Kilde

GFSR- Gruppen til Familiens Selvstendige Rett, 3. april 2009

Fakta fra brønnøyregistrene:
De kaller seg for Gruppen til Familiens Selvstendige Rett Norge (GFSRN), og deres “leder” er Lena Synnøve Olsen, Kristin Brataas er nestleder og Annette Margrethe Olsen er styremedlem
Sten Tore Olsen er også styremedlem samt Gunni Ranfrid Astrup, styremedlem.

Vi er videre kjent med at disse benytter gfsr.no sine medlemslister, som de tok med seg over i sin nye "organisasjon"- altså et “tyveri”.

Derfor: All informasjon eller henvendelser fra GFSR som kommer fra andre enn domenet gfsr.no (eks: post@gfsr.no) er å anse som uauotoriserte og vi kan ikke gå god for innholdet av disse.

GFSR- gfsr.no

B.E.Bjorbekkmo

Dårlig samarbeid og Dårlig ledelse...

Barnevernstjenesten står igjen i fokus i media…denne gangen med en rapport angående dårlig sammarbeid med andre etater for å kunne hjelpe barn med blant annet uttredning…og behandling…

Å hva gjør de med de som er offer for denne feilbehandlingen….antakeligvis absolutt ingenting…for hva skal de gjøre??? Og hvem skal klare med å rette opp denne graverende feilen og mangelen av kompetanse….tusenvis av barn har lidd under dette…men det ignoreres…eller blir snudd på hodet av media…ja ja…og offrene for dette er de mange barn som ikke får de rette hjelpetiltakene og som faktisk ikke blir tatt på allvor av skole, ppt,bup,helsevesen og barnevernet…som ikke klarer med å gi disse barna rett uttredning i rett tid…belastningen og senskadene disse barna får etter å blitt plassert i div misslykkede plasseringer av barnevernstjenesten er katastrofale….men blir barnevernstjenesten til å ta hennsyn til disse nye rapportene ang dårlig sammarbeid og dårlig ledelse…personlig tror jeg vel mere på julenissen en nettopp det!!!

Det som er mest irriterende….er at nrk…bruker denne ene….av de som virkelig har opplevd omsorgsvikt i hjemmet som et eksempel….hva med alle de barn som ikke lidde under omsorgsvikt i hjemmet….men opplevde å bli forkastet av barneveret…..ut i en plassering og nektet en uttredning fordi barneveret var foruttintatt en mening om at det anntakeligvis var omsorgsvikt i hjemmet …eller at foreldre ble beskyldt feilaktig for en eller annen type omsorgsvikt, men senere ble renvasket for dette, men barna fikk slett behandling likavell og ble i et system over år….fordi barneveret ikke klarer det med å rette opp disse graverende feilene…

Og disse barna etter mange år treffer på en eneste person som tar tak i dette og de får den uttredningen de for lengst skulle hatt….hva da med alle de årene …disse barna kunne vært under behandling for sine vansker…og hva om livet deres kunne blitt et helt annet om ikke disse barnevernsfjollene hadde vært så innmari anntakelsesfulle….

Det jeg blir mest forbanna for e jo at det sannsynligvis ikke blir gjort en dritt med dette problemet…

Og hva blir resultatet….???

Nettopp døde en ung jente …overdose av lightergass…og venner og familie skyldte på at barneveret kunne gjort mere for denne jenta …men da hun var 18….fikk hun en pose i hånden med adresse gata….

Uttviklingen ser bra ut …..gjør den ikke….

Jeg var faktisk bekymret for ett av barna mine da han uttviklet problemer i skolen da han begynte der…..men bekymringene er faktisk større nå…..når han lider under en plassering ved en såkalt institusjon….hvor de absolutt ikke klarer med det å følge han opp….

Dette på grunn av at barneveret nektet han uttredning fra han gikk i 2 klasse….i dag har han diagnosen adhd…forrige uke begynte han for første gang på medisin for dette….

Om 1/2 år er han 18…..

Og det eneste som har forandret seg siden vi flyttet han på institusjon for 1 år siden ….er at han er bare blitt mere kjent med uønskede miljøer og har lært mere om uønsket adferd…..hurra for norsk barnevern….de verner virkelig våre barn…

Jeg har aldri vert imopnert….de jeg har truffet i barnevernstjenesten som sier noe fornuftig…og faktisk mener det de sier …kan jeg vel telle på en hånd…eller mindre…men de slutter som regel veldig raskt…

Jeg har i den siste tiden tenkt på om jeg skulle spørre om å få lov til å komme til stortinget å få lov til å fortelle de vår erfaring med barneveret…tror jeg skal forsøke å få det til…

Kritikk- ingen adgang, for det vil vi ikke høre når vi skal feire vår egen fortreffelighet

Barnevernseminar:
Ytrer du kritikk mot vår “omsorg” så kommer du ikke inn!

Barnevernet. “Vi har gleden av å invitere til åpningsseminar med tema: De minste barna i barnevernet.” Denne invitasjonen las eg ein dag i januar på arbeidsstaden min, ei avdeling for for tidleg fødde og sjuke nyfødde. Innbydaren var Barne-, ungdoms- og familieetaten (Bufetat) region Midt-Noreg i høve opninga av eit senter for mor og barn i Molde. Etter fyrst å verte helsa velkoma, kjem det kontra same dag, at eg beklagelegvis ikkje kan kome likevel; seminaret er ikkje for privatpersonar. At eg arbeider som barnesjukepleiar , omgjer ikkje avvisinga; avdelinga er allereide representert.
Kommunepolitikarar var spesielt inviterte. Kommunestyrerepresentanten for SV i Hareid finn fagseminaret svært interessant, men ser seg ikkje syn med å ta del. Men det gjer eg, og påmeldinga hennar av ein kommunepolitikar for SV i Hareid, utløyser interessant aktivitet i rosenes by. Bufetat går inn og sjekkar opplysningane dei har fått, på nettsida til Hareid kommune, og finn ikkje at eg har politisk verv. Vidare grunngjev dei avslaget med at dei forheld seg berre til dei som har meldt seg på innan fristen, og til slutt at lista deira er fullteikna.
Eg spør meg, kva i verda er det for vertskap vi her har med å gjere som snakkar usant so mykje og so glatt? Og kva i all verda for styring har vi av ein offentleg etat som sjekkar identiteten til deltakarane på eit offentleg seminar? Som sjukepleiar på spedbarnsavdeling var eg i høgste grad med i målgruppa deira, og vart avvist. Som politisk vald leiar i ei kommunal nemnd for eit politisk parti, vart eg avvist. Dei oppattekne tillegsforklaringane på avvisingane om stramme prioriteringar grunna stor pågong, var medviten feilinformasjon.
I desperasjon prøvde dei seg med at påmeldingsfristen var utgådd, at det ville skape vanskar for lunschserveringa på storhotellet Rica Seilet med ein etterpåmeld! Eg melde meg på klart innan fristen.
Omlag 20 av dei 190 stolane stod tome. Kurset var ikkje på noko tidspunkt fullteikna. Det var ikkje husrom som mangla i Molde, men rom for innsyn og openheit i ein lukka offentleg etat; ein etat i alarmerande sterk vekst.
Korleis forklarer arrangøren at det i ei forsamling på 170 mann berre var EIN til stades frå den spesielt inviterte gruppa, politikarane? Denne eine kunne ikkje møte. Etter fullmakt møtte eg i hans stad. Dr. philos. Kari Killèn heldt for øvrig eit foredrag. Men korleis løyse dei problema ho skisserte, finst det fleire meiningar om.
Etter lesing av boka “Maktmisbruk og justismord” av Berit Aarset, om barnevernet si tvangsskiljing av barnebarnet hennar frå mor si, fekk eg i fjor trykt to barnevernskritiske kronikkar i Sunnmørsposten. I barnevernet synest det å vere lite rom for meiningsbryting.

Margaret Hennum

Kilde

Makt til å ødelegge liv

Jeg har aldri slått noen.
De skrev jeg er aggressiv.

Jeg har slitt med depresjoner.
De sa jeg var psykotisk.

Jeg var selvsikker i stell av barnet.
De sa jeg var grov.

Jeg var sjenert.
De sa jeg ikke snakket med barnet.

Jeg søkte råd på nettet.
De sa jeg prioriterte mine egne behov.

Jeg var redd for å si noe feil.
De sa jeg gjentok bare det de hadde sagt til meg.

Jeg var redd og følte meg overvåket.
De skrev jeg var mimikkløs.

De tvangsmedisinerte meg.
Uten å vite at jeg var helt frisk.

Jeg prøvde å ha et sosialt liv.
De skrev jeg var for mye ute.

Jeg prøvde å snakke med de ansatte.
De brukte det jeg sa imot meg.

Min venninne kom for å trøste meg.
De skrev jeg hadde for mye besøk.

Jeg mistet melken av behandlingen jeg fikk.
De skrev jeg ikke ga barnet mitt mat.

Jeg ammet i 15 minutter.
De skrev jeg ammet i bare 5 minutter.

Barnet la på seg 65 gram, legen sa det er nedre del av normalen.
Men de skrev det er skadelig lite.

Jeg gråt av det de gjorde mot meg.
De sa jeg ikke kontrollerte mine følelser.

Jeg vet sannheten.
Men ingen tror på meg.

For de er profesjonelle utredere.
Og de har makt.

Makt til å ødelegge liv.

Dikt av Julianna V. Teslia (f. 1986)

“Lånt” fra Barnas Rett.no

Ikke gjør som morra di sier

Barnevernet har gitt henne følgende “råd”:
* Få deg en jobb.
* Skill deg fra mannen din.

Den stakkars kvinnen har gjort begge deler, og står nå igjen uten sin datter, med en lusen jobb (via sosialkontoret) og skilt fra en mann hun egentlig elsker – han har aldri vært slem eller voldelig, men slitt mye med depresjoner.

Man får ikke barna tilbake ved å danse etter barnevernets pipe

Tvertimot, følger en barnevernets “råd” og “samarbider”, brytes en raskt eller sakte ned og ødelegges, inntil en menneskelig sett ligger i ruin. Jo mer man har med barnevernet å gjøre, desto raskere går prosessen. Å sitte på glattcelle er langt mindre nedbrytende, enn de Kafka-prosessene barnevernet utsetter familier for.

Får to som hører sammen støtte hverandre i kampen for et liv for barnet de har, står en sterkere.
Følger man barnevernets råd, risikerer man å gå til grunne. Imidlertid er alt som har med barnevern å gjøre, som å balansere på en knivsegg, – en må veie mange ting opp mot hverandre, og hele tiden tenke skadereduksjon for barnet: Hva skader barnet mitt minst. Noen ganger må en velge det som skader barna på kort sikt, fordi på lang sikt vil barna tjene på det.

Selv fortsatte vi å levere barna i et såkalt besøkshjem der de ble utsatt for grove krenkelser, helt klart er de varig skadd, men barnevernet var så “alvorlig bekymret”, at vi vurderte faren for akuttvedtak overhengende, dersom vi beholdt barna hjemme en hel helg. Barnevernet formelig satt og siklet etter et akuttvedtak, fordi de visste at med en “vanlig” sak lå de tynt an. Her måtte en bare la alle korte hensyn fare, i påvente av at vi kom oss ut av landet hvilket vi gjorde med barna våre, – (takk Gud, oss selv og visse andre) – i behold. I dag lever vi alle et godt liv. Selv om barna våre er merket av skadene de ble påført gjennom barnevernets “hjelpetiltak”. Det er vondt å vite at det var oss foreldre som måtte stå for gjennomføringen av tvangssendingen til den “ressurssterke” besøksfamilien. Unger begriper ikke at foreldre kan stå under livsfarlig tvang fra andre, foreldre er allmektige. Men en dag er de voksne, og vil få vite grunnen, sammenhengen, og navn på de vi mener er de sanne overgriperne: Mariann Klovning, Hege Syversen og Reidun Ims i den såkalte tjenesten de har har for å verne barn, i Sola kommune.

Barnevernet tar barna, og bruker de som gisler for å få foreldre til å adlyde blindt. Og de truer med å ta barna, for å få foreldre til å adlyde ("frivillig") blindt

At menn får skylden, og moren beskjed om å skille seg, enten for å unngå å miste barnet eller få satt det fri, er vanlig. Hensikten er å ødelegge familien. Barna slippes ikke fri, om man så skulle strippe på gaten fordi barnevernet sier det. Det er også vanlig å gi mor skylden, for gjennom det få skilt de to foreldrene fra hverandre. Men desverre hjelper det ikke uansett hvor mange ganger man skiller seg. Barnevernet har nådd sitt mål: Å få ødelagt en familie.

Å bli tvunget (la seg tvinge) til å skille seg fra sin mann, fordi han er deprimert og fordi han slengte en te-kopp i taket, er sykere enn å bli bedt om å strippe på gaten. Uansett hvor mye skilt hun er – det er løgn at barna tilbakeleveres – de finner på noe annet.

Selv om barnevernet promoterer seg med “barnets beste”, er deres skjulte agenda å destruere familier. Denne prosessen nyter barnevernsarbeideren i langdrag.

Kvinnen bør gifte seg med sin mann igjen.
Når barnevernet har utsett deg som offer – og greid å tvangsfjerne barna, er det lite annet man kan gjøre enn å kjempe en evig kamp for å få de tilbake, og samtidig beholde det en kan beholde, og derigjennom forsøke å beholde sin selvrespekt og integritet. En tror en vinner på å “samarbeide”, men det eneste man vinner på er å gå til kamp og erklære de full krig. Krigen kan være snedig og grusom, langsom eller rask, hver sak er lik og samtidig unik, som en giftig slange må en sno seg uansett.

At det forholder seg slik, at barnevernet ene og alene er destruktivt, vet alle, som har opplevd barnevernet på nært hold over tid, og evnet å ta innover seg hva de faktisk gjør og hvordan de går frem. Unntatt er de få utvalgte til å være “fornøyde foreldre”. Disse opplever respekt, blir ikke satt under administrasjon, utsatt for forfølgelse mv. Men også disse brukes av barnevernet: Ikke til å få utløp for sadisme og syke maktbehov, men for å være barnevernets alibi og si, “men jeg er fornøyd jeg, – jeg har ingen negative erfaringer med barnevernet – uten de hadde jeg ikke greid meg”.

Hvis absolutt hver eneste forelder i Norges land, alle foreldre, beskrev barnevernet som ødeleggere og forfølgere, at de fikk ødelagt sine liv, ville barnets beste folkene havne i store problemer. De ville miste all troverdighet: Alle, mente seg utsatt for overgrep. De velger ut noen få foreldre som nyttige idioter. De brukes til å stemple de forfulgte: Det er noe feil med de forfulgte, de duger ikke som foreldre, ingen røyk uten ild etc. Denne mistanken etablerer barnevernet i allmennheten, når de “fornøyde” “står frem”.

Pass deg så ikke “barnevernet” blir “bekymret” for dine barn.

Ja, pass deg. Og passe seg gjør man ved å nekte absolutt alt “samarbeid” når barnevernet blir “bekymret”. Eller lurer på om du vil ha økonomisk støtte til SFO eller barnehage. La aldri barnevernet komme inn i familien din, og meldes du anonymt, nekt på absolutt alt som kan nektes. De er sukkersøte i starten. Altfor mange har brent seg på vissheten om at jeg har ingenting å frykte, og sluppet de inn, det får en angre seg dyrt.

I befolkningen hersker en oppfatning av at alle som er “misfornøyde” med barnevernet er det fordi “de ikke kan skille mellom sine egne behov og barnets”, de “ser ikke” at barna deres har det bedre i såkalte fosterhjem. Velger en å støtte en slik “dårlig forelder”, risikerer en å bli utsatt for de samme reaksjoner og utstøtingsmekanismer som de foreldre som kjemper en innbitt kamp mot barnevernet, for redde sine barns liv.

Folk risikerte livet for å redde jøder de ikke engang visste navnet på fra konsentrasjonsleirene. Så kan en vel i dag ta risken på å miste et par venner og bli “upopulær” i enkelte kretser, for å støtte en mor som helt urettmessig er blitt frarøvet sitt barn, og senere fortsetter barnevernet å forsøke å ødelegge henne, gjennom å frata henne alt.

Ta med skjult båndopptaker hvis du er med i møter

Det gjorde ikke vi, men hadde vi visst at båndopptaker er basic i alt som har med barnevern ågjøre, ville barna våre stått sterkt ved et erstatningskrav. Båndopptaker gjelder for alle møter, telefonsamtaler, møte med barna, all kontakt som kan innbefatte noe med barnevern. Fra dag 1.

Det var jo ikke barnevernet som skilte mannen fra henne? Hun “valgte det selv”, kan barnevernet påberope seg. Alle disse “frivillige” handlingene og “tiltak” foreldre gjør og finner seg i for å redde seg selv og ungene, de ødelegger. En tror at “frivillige” tiltak redder barna fra en verre skjebne, men det gjør de ikke. Adlyde barnevernet er kun til for å redde barna fra en verre skjebne. Men barna får en ikke tilbake annet enn gjennom krig.

Athene

Forskningsresultater sensureres

Folkehelseinstituttet har innført sensur av sine egne ansatte viser et internt notat Aftenposten har fått tilgang til. Ifølge notatet, skrevet av direktør Geir Stene-Larsen, kan instituttets forskere ikke lenger selv uten videre snakke om sin egen forskning til allmennheten. Fra nå av er det kommunikasjonsavdelingen, på vegne av direktøren, som bestemmer hvem mediene får snakke med. Med andre ord, hvis Folkehelseinstituttet har en forsker de ikke ønsker skal uttale seg, har de nå fått et effektivt sensursystem.

Nye sensur-retningslinjer

En av begrunnelsene for de nye retningslinjene oppgis å være at de ansattes forskningsresultater kan være av en slik karakter at de kan få samfunnsmessige og politiske konsekvenser. Notatet sier ingenting om det er spesielle fagområder hvor Folkehelseinstituttets ledelse føler spesielt behov for å kontrollere hva som slipper ut i mediene.

Det står imidlertid i notatet at journalister ofte ønsker å sette forskeres akademiske synspunkter eller forskningsresultater i en samfunnsmessig sammenheng. “i noen tilfeller vil journalisten prøve å få mer ut av saken enn det forskningen gir grunnlag for. Han eller hun vil gjerne få frem hvilke konsekvenser forskningsfunnet bør få for samfunnet, hvilke politiske tiltak som bør gjennomføres og hva du og jeg i de tusen hjem bør gjøre.” står det.

Hindrer utbrudd av fri informasjon

Geir Stene-Larsen tilbakeviser i et intervju med Aftenposten at det er snakk som sensur, men for de fleste fremstår nok retningslinjene som det. At intranett-notatet når offentligheten tyder imidlertid på at den nye sensuren møter motstand, og at kommunikasjonsrådgiverne kanskje ikke har så god kontroll som de ønsker på sine nye undersåtter, forskerne og fagspesialistene.

Samfunnet har all grunn til å stille spørsmål ved hva det er som gjør at Folkehelseinstituttet velger å innføre munnkurv for sine ansatte akkurat nå. “Ikke vet vi hva Folkehelseinstituttets direktør – som er direkte underlagt Helse- og omsorgsdepartementet – er så redd for.” skriver Aftenposten på lederplass. Dagbladet kommer med et hint: “et forsøk på pressevaksine mot utbrudd av fri informasjon”.

* http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1561791.ece
* http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1561804.ece
* http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/12/09/485515.html
* http://www.aftenposten.no/meninger/leder_morgen/article1564836.ece

Virkelig syk eller sykelig- gjort?

Psykiatrien – psykologien..har verken kunnskap eller makt til å “friskne til” et menneske. Først og fremst fordi mennesket IKKE er sykt.

Det mennesket er…i verste fall..er et knippe av reaksjoner..som ikke har fått utløp. Og blitt til hjertesmerte og selvvlås. Psykiatrien kan aldri “sette fri” et menneske. De kan, om den kan noe overhodet, sette en på et annet spor. Sprøsmålet er..hvilket spor da? Spor 21..med omvei ..via en illusorisk “himmel”. Så ender du lukt i helvete. Uten at du fatter en dritt. Å komme seg derfra går…om man vil. Eller?

Grunnelementet i..og bak enhver behandlingsform..er at mennesket er “sykt”. De penere ordene, de endringene som er foretatt i ord- for å tilpasse en økende kunnskap i folket (rette seg etter på en måte,men kun for å beholde posisjonene), er ubalanse, lidelse, syndromer,akuttbelastninger m.v. Det er akkurat det som ER SYKT.

Det betyr ikke at selve faget er endret. Selve faget..menneskesinnet, kan aldri bli noe fag.

Det psykiatrien gjør, er egentlig å høre på deg..vise forståelse og la deg tro at all opplevd materie ..det er deres bord. Det er ikke det. Egentlig så sier psykiatrien at alt du har opplevd og sett er “feil”. Du vet..en reparerer ikke en bil uten en synlig defekt – Vel, noen verksteder gjør jo det….
I psykiatrien skaper men defekte deler. I sinnet.
Det som er naturlig, blir sykt.

Du er “feil” når du kommer dit. Du kan være “frisk” når du går ut derfra. Men bare så lenge de bestemmer det. Egentlig er du forsatt “feil”. De bare lar deg tro og slippe. Det er derfor de har diagnoser og journaler.
Kjekt å ha….kan vi sikkert få bruk for en vakker dag…Og jeppsda…psykiatriske diagnoser er gøy-- i rettssaler…og i barnevernssaker.

Innerst inne..laaangt der inne..tror jeg de vet dette. Veldig forhåpentligvis. da….Eller en “sannhet” med modifikasjoner so det så vakkert heter nå om dagen,

Men, de skal ha smør på brødet. Og med alle de “feile” menneskene er det et lukrativt yrke…og et statusyrke. Er du psykolog har du automatisk status. Og du har også råd til mer enn smør på brødet. Så er de kjøpt og betalt..og avhengige. av status,karriere, makt… . Og vitterlig korrupte så det holder.
Som han som kom til oss i vår..bestilt av barnevernet. Som satt og skrøt av at han tjente over 1 mill i året. Pinglepikker! Sånn en fortreffelig kar. Og menneskekjenner.
I mine øyne….er snylter et pent ord. Men ikke bare pengesnylter..også energisnylter. På andre menneskers KRAFT.

Psykolog og psykiaterfaget er ikke annet enn velutviklede teknikker i å forstyrre og sette tilbake menneskesinnet. Det der forsket de jo på allerede under siste verdenskrig. Og tidligere. Maktpakket forsynte seg.

Det er faktisk noen som hevder at 3, verdenskrig er er krig om og i sinnet. (et medlem her som skrev for ikke så lenge siden)

Hm…slett ikke utenkelig. Blant annet når man ser at alt sykeliggjøres-—

Og sykeliggjøring….i 1970 hadde de ca. 5 diagnoser. I dag finner vi over 300 ulike psykiatriske diagnoser. Og svært mange må selvfølgelig medisineres. SE bare på ADHD. dritten. Løgn fra ende til annen.ADHD het MBD i hine,hårde dager. Miimal brain dysfunction.= liten hjerneskade..relatert til hyperaktivitiet. Mon tro om ikke dette hadde sammenheng med økt antall barnehageplasser da..om noe skal forklares….og at mødrene forsvant ut av hjemmene…??

På 80-tallet da jeg gikk skole. Den ble etterhvert endret. Til ADHD…med mange “underdiagnoser/varianter” innenfor samme bløff.Og så videre.
Propaganda blir sannhet det…du vet det du…Og propaganda spys ut. Hver dag. En finner ikke en eneste avis fri for dette. Eller tv..eller radio.

Barndom, ungdom, ekteskap..forholdet mellom mann og kvinne, foreldre og barn,eldre..alderdomskriser,livskriser, identitetskriser.ja, you name it..alt er sykt. Alt skal behandles. Ser du det.

Alskens “velutviklede og velutprøvde " terapiformer florerer. Over alt. Det finnes knapt en ting som ikke er det.
Og medisiner testes vilt. SElvfølgelig testes de først på fattige utlendinger..og i u-land (f.eks. tilnærmingen til aids også)
De har ikke så mye å komme med om de blir syke av nye medisiner. Et billig trekk. Like fullt megaforsøk på mennesket. Det var en tysker som skrev om dette..Gunther Wallraff..”Aller nederst". Han tok identitet som tyrkisk innvandrer i Tyskland.Og fik mange tilbud….
Makta reduserer verdens folketall på en uhyrlig måte. Gråte? Skrike? Brøle?

Kvalmende observasjon i butikken i går: Når du kjøper PAmpers bleier.en pakke gir to vaksiner. HURRA!

Og som psykolog Ellen Kolsrud sa i 2001, på NRK: Medisineringen i psykiatrien er det største medisinske eksperimentet noensinne. Tror du hun forsvant hen? Hun ble ekspedert av de fremstående i gutteklubben GREI.
..Og det forsetter..at lobotomien var borte sa du? Niks..den foregår bare med medisiner nå.
Gaustad sykehus.og norske “fremstående psykiatere” mottok på 40-50-tallet forskningsmidler fra Penatgon de..

I dag får leger “cred” når de skriver ut medikamenter..fra selskapene som produserer dem.
Og hvem vet hva mer “de” får…og vet som vi ikke vet.
Vg’s (eller Dagbladets forside) skrev i dag om at det kunne forebygge sjokk eller noe om man spilte TETRIS umiddelbart etter en traumatisk opplevelse. HAH. I stedet for å tenke da? Eller føle????

Så, den største feilen er å tro at andre er feil. Ja, ok, jeg dømmer noen nordenom og ned nå. Jeg vet det. Jeg har møtt mange innen det “faget”..og har til gode å se at det ikke er slik. Likevel- yrket og tilnærmingsmåtene er like.
- Om at mennesket er “sykt”. Og det er den største løgnen. I psykiatrien. Og andre steder… Trenger jeg nevne noen? Barnevern…sosiale tjenester, skole, barneage…De stakkars, syke menneskene. Blææh. Spy.(siste ordene regnes kanskje ikke som seriøse..men de er det for meg..)

Så gir de da “terapi”…en slags forkledd metode.. som rearrangerer hodet ditt. RE-arrange. Kunne like gjerne kalles re-set…Som man gjør på digitale vekkerur.. SEtte tilbake.

Men for all del…det er snedig innrettet nå..det med terapi også.
Vi er heldige.vi kan velge å få terapi selv…Tvang er jo ikke lov lenger.
Eller?
Nettopp det vi ser innen barnevernet ,ja…. Rolling Eyes Evil or Very Mad

Så det blir bedre. Underveis..og i terapi.

Viser du ingen tegn til bedring..slik de forventer, så benytter de medikamenter. SElve “bedringen” er da allerde forhåndsbestemt, den. Hvordan den skal arte sg….det finnes en bok for bortimot alt nå om dagen….
Nå om dagen er dette så frivillig….Blæh igjen. Men de kjører kampanjer over alt..sånn propaganda..og folk velger å løpe, de.

Putte i seg pillene..og virkelig bli forkvakla. Fordi naturlig balanse…og ubalanse forstyrres. Ubalanse er like naturlig som balanse. De er motpoler og på sett og vis "avhengige " av hverandre.. Uten det ene..eksisterer ikke det andre…

Lettere å la oss tro at vi er frie til å velge selv. Hahahhhaaa! “Ny trend” det der. Du vet…teknikkene må endres…når noen begynner å våkne og sprer budskapet..så må de hente inne nye teknikker. Ny type lureri.

Så what the hell..så lenge det funker ..en stund..og de får enda mer penger..SÅ bra!

Så…da har jeg sagt det også.

Svane

En førjulshistorie fra Leirfjord i 2005

Vitners observasjon

Vitner….1…og…2…Skrev til vår advokat. 10.12.05

Vitner møtte etter avtale opp den 9.12.05 kl 11,og dro hjem ca kl 14.00.Barna skulle hentes kl 12.00.
Motivet var egentlig å støtte foreldrene i en vanskelig situasjon.
Da vi kom viste det seg at at barna,var blitt godt forberedt til avreisen,dette på tross av at foreldrene dagen i forveien hadde fått den svært skuffende beskjeden at di ikke fikk bli med til fosterforeldrene,for å skåne di små,og gjøre overgangen lettere.
Det første elste barnet gjorde,var å fortelle stolt til meg at han skulle reise bort til en snill dame,og at mamma,og pappa skulle komme senere med julegave til han,og yngste barnet.

Eldste barnet og jeg satt i sofaen å kikket i ei bok,da barnevernet kom. Mamman,vitne1,og yngste barnet i den andre sofaen,yngste barnet satt i mammas fang,med ytterklærne i umiddelbar nærhet.Pappa satt i stolen forran bordet.
Barneverns leder,og fotsoneterapaut,kom først inn. Barneverns leder gulvet,mens fotsoneterapaut kom å hilste på meg,og presangterte seg.Hvorpå hun satte seg i sofan ved eldste barnet.Barneverns leder gjorde ikke mine til å hilse,så jeg reiste meg da,hilset,og presenterte meg.Jeg synes hun så sint ut.
Alle vi andre la jo opp til at det skulle vere en lett stemning-for barnas skyld.
Så kom 3 politimenn i sivilt inn,og stilte seg opp. Eldste barnet stivnet ved siden av meg,og pappan sa med et smil det var da veldig til folk som måtte til for å hente to små unger.

Fotsoneterapaut prøvde å få eldste barnet’s oppmerksomhet,og begge pratet vi om boka han hadde på fanget,og eldste barnet fortalte henne at han skulle reise bort. Hun sporte så meg om jeg ville bære eldste barnet,men jeg svarte at det trodde jeg faren hadde tengt å gjøre.Jeg så på han med det samme,og han nikket til meg.
Jeg sa det var bra for eldste barnet hvis di kunne ta det rolig,han er jo godt forberedt. Fotsoneterapaut sa di hadde pakke i bilen.

Mamma fortalte bvleder etterpå at bv hadde sagt at det ikke sikkert di fikk treffe ungene mer før jul,.Hørte di snakket om noen penger.Og jeg husker det for gjennom meg “at di skulle betale for at di stjal ungene”.
Plutselig sier bvleder :nei ingen vits i å utsette lenger.Vi begynn med den minste.To,tre raske skritt fram,og røsket mindstemann ut av morens armer.Alle ble helt lamslått.Minsten ble skrekkslagen,og satte i å skrike.

Eldste barnet fikk da panikk,og fordi han satt så nær meg kjente jeg at han ble stiv av skrekk,og presset seg hardt inn mot sofaryggen,samtidig som han skrek til i panikk.

Fotsoneterapaut tok like etter tak i eldstemann,og for i helene til bvleder. Begge med hver sin skrekkslagne unge,begge strakte armene ut etter foreldrene,og di kunne ingenting gjøre.
Hele opptrinnet hedde tatt 3-4min.
Ingen av barna fikk på seg ytterklær eller sko,og det var minus 5 grader ute. Skoene var det en av politifolkene som fikk med seg etter oppfordring av den gråtende mamman.

Mamman,og pappan måtte springe etter for å få si farvell til barna.
Vi to vitner sto på trappa,mens vi var vitne til dette.
La merke til at eldste barnet sluttet å skrike litt etter at mamma hadde gitt han en klem,,og trøstet han..
Pappa måtte gi bvleder beskjed om at hun skulle sette seg bak sammen med barna,noe hun også gjorde.

Så kjørte di avgårde. Vi hørte minstemann skreik,og ropte mamma.Eldstemann vinket da og ropte hade mamma flere ganger.
Di eneste som etter vår mening opptråtte profesjonelt var politiet.En av dem kom inn etterpå å sa vi måtte observere mamma’n ei stund for å se om hun trengte legehjelp.

SLUTTKONKLUSJON

På tross av at foreldrene prøver å skåne barna,vise bvleder ingen form for samarbeidsevne. Men handler stikk i stid med foreldrenes ønsker,og behov. Og skylder på at det er foreldrene det er noe galt med.
Denne episoden viser at foreldrene snakker sant,er gode foreldre,behersker enhvær felle,og snuopprasjon bvleder legger i deres vei på en enestående,og rolig måte.
Til og med denne gang,i vitnes nærvær greier hun å forhindre at avtaler blir holdt.
Bvleder ga det inntrykket av at avhentinga av barna skulle skje på en mest mulig dramatisk måte,uten hensyn eller var det kansje nettopp FOR å skake opp barna? Hva var hensikten med 3 politi?
Ikke fyll,og ingen rusmisbruk.Ingen mishandling eller misbruk.Mer en nokk av mat,og klær,og så rett før jul.
Begge barna går i barnehage,og trives godt.

Med vennlig hilsen
Vitner:….1…og….2

Bør barnevernet legges ned?

Barnevernet i Norge har forlengst spilt fallitt og bør mest sannsynlig legges ned. En studie ved HEMIL-senteret på Universitetet i Bergen viser at det offentlige i fjor brukte svimlende 10,6 milliarder kroner på såkalt ”barnevern". Likevel viser studien at tidligere barnevernsbarn har dårligere utdanning, lavere lønn og langt større risiko for å bli arbeidsledige eller sosialklienter enn andre. Bare hvert tredje barnevernsbarn fullfører videregående skole, mens blant øvrige elever er andelen 80 prosent. Tidligere barnevernsbarn har over tre ganger så stor risiko for å dø en tidlig død (før 34 år) enn andre, og de er ni ganger mer utsatt for å bli uføretrygdet enn øvrige i samme alder.

Vi kan ikke lenger tillate et barnevern som dukker opp på fødeklinikker, i barnehager, på skoler eller bryter seg inn i private hjem og tar barn med makt. Et slikt barnevern har for lengst utspilt sin rolle og mangler all troverdighet. Det finnes alt for mange eksempler på barnevernets overgrep, hvor uforstand og maktmisbruk har ødelagt både barn, foreldre og deres familier. Derfor råder det en utbredt oppfatning blant folk flest at barnevernet ”tar barn” fra foreldrene.

Tillitskrise

Tillitskrisen i barnevernet har også nær sammenheng med barnevernets ukultur for subjektiv synsing og hypoteser uten virkelighetsforankring. Antipati og svartmaling av foreldrene, sammen med fri tolkning av «tegn» og «signaler» som noen «ser» – legges videre til grunn for såkalte tiltak som fører til dramatiske konsekvenser for barna, foreldrene og deres familie.

De mange skrekkeksemplene som finnes, hvor barnevernet tropper opp med politi og loven i hånd og henter barn med makt, er så skremmende og hinsides det forsvarlige at nok er nok.
En rapport fra Norsk Institutt for By og Regionsforskning (NIBR) viser at 150 barn og mer enn 1000 foreldre, der barnevernet hadde overtatt omsorgen, tok sitt eget liv i perioden 1990 – 2002. Dette er skremmende og alene god nok grunn til å avvikle hele barnevernet.

Undergraver sikkerhet

Fylkesnemnda for sosiale saker er barnevernets forlengede arm og undergraver barn og foreldres rettssikkerhet. Dette fordi fylkesnemndene forholder seg til barnevernets hypoteser og påstander som ubestridelige sannheter, og behandler disse som rettskraftige domsavsigeleser. I 9 av 10 saker vinner barnevernet frem i fylkesnemndene, uten at det stilles kritiske spørsmål ved barnevernets metoder eller konklusjoner. Positive opplysninger og vitneutsagn om foreldrene vurderes sjelden eller aldri av fylkesnemndene, og derfor er de fleste sakene som barnevernet fremmer for nemnda i realiteten avgjort på forhånd.

Det er ellers et alvorlig paradoks at såkalte barnevernsfaglige vurderinger forsvarer brutal maktutøvelse og traumatisk tvangsflytting av barn fra omsorgspersoner de er sterkt knyttet til. Når foreldre / foresatte som er fratatt omsorgen fremmer lovfestet krav om å få sine barn tilbakeført, blir de møtt med at det kan skade barnet å bli (frivillig) skilt fra fosterforeldre som barnet (kanskje) har knyttet seg til. Hvor er logikken her?

Bruk av makt

Bruk av makt eller tvang mot barn må ikke forekomme, med mindre det beviselig begås overgrep, utøves vold mot barnet eller det befinner seg i livsfare. Kan det dokumenteres alvorlig grad av rusproblemer, psykiske lidelser eller andre forhold som er til skade for barnet, må det settes inn hensiktsmessige hjelpetiltak i forhold til dette. Alle som er fysisk eller psykisk syke, rusavhengige eller på annen måte ikke fungerer som de skal, har krav på hjelp. På like linje med alle andre som trenger det, har også omsorgspersoner rett til hjemmebaserte pleie- eller omsorgstjenester, og dersom tvangstiltak er eneste utvei, må disse kun tas i bruk overfor voksne.

Dersom et barn på grunn av forhold som beskrevet i avsnittet ovenfor må plasseres hos andre omsorgspersoner for kortere eller lengre tid, må det tidligst mulig avklares om noen i barnets familie, eller andre som barnet kjenner og er fortrolig med, kan ivareta omsorgen for barnet inntil barnets foreldre selv kan gjenoppta sin omsorgsoppgave.

Ulike hjelpetiltak

Norges Lover har i dag en omfattende tjenestelovgivning som sikrer rett til behandling og ulike typer hjelpetiltak for de som trenger det. I forhold til barn og deres foreldre (foresatte), må hjelpen tilpasses behovene til den enkelte familie som helhet. Det er unaturlig å hjelpe barn uten også å hjelpe foreldre som trenger det. Hjelper man foreldrene, hjelper man også barna og ved det hele familien. Et barnevern som ikke prioriterer ressursene til å ivareta både barn og foreldre samt det biologiske prinsipp, men som snarere bruker det de har av ressurser på å nedkjempe og fremstille foreldrene i dårligst mulig lys, verner ikke om barnets interesser.

Å ta barn med makt og tvang fra foreldrene er et overgrep mot både barn og foreldre. Sosialtjenesteloven, kommunehelsetjenesteloven, psykisk helsetjenesteloven, pasientrettighetsloven, vergemålsloven med flere hjemler en rekke bestemmelser som fullt ut kan ivareta barn og foreldre, uten frihetsberøvelse, maktmisbruk og andre overgrep i strid grunnleggende menneskerettigheter.

Enhver som forsvarer dagens system og mener at det ivaretar rettssikkerheten, kan umulig ha forstått hva begrepet rettssikkerhet betyr. Norsk barnevern er dømt for brudd på menneskerettighetene i Den europeiske menneskerettighetsdomstolen, og artikkel 8 i Den Europeiske Menneskerettighetskonvensjon slår fast at barn har rett til sine egne biologiske foreldre. Menneskerettighetskonvensjon er en overordnet del av norsk lov og kan ikke lovlig settes til side, verken av norsk lovgivning, barnevernets eller andres synsing.

Geir H Aspheim

Institusjonsansatt tiltalt for gjentatte og langvarige seksuelle overgrep mot mindreårige barn mens de var under "institusjonsomsorg"

Inderøy Kommune, Nord-Trøndelag

Mannen er tiltalt for å ha voldtatt en 13 år gammel jente og grove seksuelle overgrep mot fem andre.

Av tiltalen går det fram at mannen for første gang skal ha forgrepet seg så tidlig som i 1992, mens han selv bare var 15 år gammel.

Offeret den gangen var en sju år gammel jente – og overgrepene mot henne skal ha vedvart fram til 1997. Dette forholdet har riksadvokaten beordret tiltale for.

Forgrep seg som miljøarbeider

I tillegg er det åtte andre tiltaleposter – hvorav voldtekten mot en 13-årig jente er den mest alvorlige. Dette forholdet skal ha skjedd høsten 2003. Ifølge tiltalen gjennomførte han samleier med ytterligere tre jenter i perioden 2003-2007.

To av jentene var under 14 år gamle, og den ene jenta skal ha vært beboer ved en barnevernsinstitusjon – hvor 31-åringen da jobbet som miljøarbeider.

Henlagte forhold tatt opp igjen

Etter det Trønder-Avisa forstår var mannen allerede i 2004 under etterforskning for overgrep mot to mindreårige jenter.

Den gang ble saken henlagt på grunn av manglende beviser. Men da han i 2006 igjen ble anmeldt for overgrep, begynte snøballen å rulle.

Kilde

Trønder Avisa.no 17.12.2008

Statsadvokat Kaia Strandjord la ned påstand om seks års ubetinget fengsel for den institusjonsansatte overgriperen

Ut fra bevisføringen mente statsadvokaten at det var spesielt skjerpende at 31-åringen begikk et overgrep mens han hadde en betrodd stilling på en barnevernsinstitusjon.

– Han har utnyttet det som har vært tilgjengelig for ham, konkluderte Strandjord.

Hun begrunnet den strenge påstanden med argumenter for å avskrekke andre fra å begå slike handlinger (allmennpreventivt) – og behovet for å bryte tiltaltes handlingsmønster (individualpreventivt).

– Han har holdt på i mange år uten at handlingsmønsteret ble brutt. Det førte til at flere nye jenter ble innlemmet i sirkelen av misbrukte barn, hevdet Strandjord.

Artikkelen